نوشته شده توسط : سعید

به این مقبره ونوع حفاری توجه کنید که

 

در چه عمقی قرار گرفته وبه چه صورت باز

 

باز شده این عکس رو برای کسانی گذاشتم

 

که با کندن نیم متر از زمین مایوس میشن

 

ومیگن هیچی نبود موفق باشید

 

 

Image result for ‫اکادمی ایران سرزمین گنجهای اریایی 1‬‎

 



:: برچسب‌ها: مقبره , حفاری , تعریف جوغن , نشانه ها ,
:: بازدید از این مطلب : 3010
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید

اینهم تجربه شیرین دیگری قابل توجه دوستانی

 

 

که میگن این چیز ها وجود نداره برای اون عزیز

 

ارزوی موفقیت بیشتر دارم خدارا شکر

 

 

Image result for ‫اکادمی ایران سرزمین گنجهای اریایی 1‬‎

 



:: برچسب‌ها: یک موفقیت شیرین , حفاری جوغن , توملوس , اتشگده ,
:: بازدید از این مطلب : 2624
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید

 

 
 
 

 

آهو یا غزال:ویا گوزن

نظر اول: در قبل تاریخ و در طول آن همیشه آهو نقش مهمی در زندگی انسان ها داشته است . آهو با شاخ هایش شناخته می شود. این نشانه به یک مخزن یا پناهگاه اشاره دارد. گاها به جاهای پرپیچ و خم نیز اشاره دارد. نقش آهو روی سنگ قبر نیز می تواند باشد. گاها نیز نماد برکت بوده است. اگر نقش یا حکاکی یا تندیس آهو شاخ داشته باشد، ممکن است نمایانگر دفینه یک راهزن باشد . جهت دیدش و شکل پاهایش خیلی مهم بوده و ممکن است به یک ابزار الکترونیکی نیاز داشته باشیم.

 نظر دوم: نماد دینداری می باشد. رهبری، پیروزی، تفریح و مردانگی را معنی می دهد. نقش آهو و یا تندیس آن نشانه قبر زن نیز می باشد. در مبحث دفینه نیز می گویند که به غار زیر زمینی و یا لابیرنت نیز اشاره دارد. ممکن است پول را مستقیما نشان ندهد. اما از آنجایی که ممکن است مزار زن نیز باشد می تواند به قبر تابوتی نیز اشاره کند. در کنار مزار و یا داخل آن ممکن هدایایی وجود داشته باشد.

نظر سوم: نشانه آهو معمولا در قله کوه ها و یا نقطه شروع تپه ها نقش شده است. از جایی که نشانه آهو حکاکی شده تا نوک قله کوه همه جا را باید بخوبی بررسی نماییم، سر آهو، شاخ هایش و پاهایش می توانند جهت را نشان بدهند.

نظر چهارم : در افسانه قدیم یونان الهه ماه و شکار می باشد. علاوه بر اینکه در زمینه های مختلفی استفاده می شده است، ولی اگر در یک سنگ ثابت نباشد به هدف زینتی و یا دینی بوده است.

 

گوزن:

 

انسانی که این نقش را ایجاد کرده از منطق خودش استفاده کرده است. گوزن نیز برخلاف آهو در دره ها و یا کنار رودخانه ها مشاهده شده است. رد پاهای گوزن جهت را نشان می دهد. اگر گوزن تنها باشد دفینه در جهت نگاهش و نزدیک است. باید به تخته سنگ ها با رنگ متفاوت، بلوکهای صاف تخته سنگ، تخته سنگ های متفاوت درون دره ها با دقت نگاه کرد و اطراف باید به خوبی بررسی شود. دفینه اش در مکان خیلی ساده ایی بوده و کار کمی می خواهد



:: برچسب‌ها: تفسیر اهو ویا گوزن ,
:: بازدید از این مطلب : 3069
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید


                                                               ((((مار))))


برای کار دفینه یکی از زیباترین وبهترین نشانه ها مار است .مار ممکنه بر جسته یا فرورفته باشد همچنین ممکن

است ان را کوتاه یا بلند بکشند در علامت مار مهمترین مسئله مسیر مار است که باید به سمت سر یا دم مارها در

تپه باشد ودفینه بعد از تپه دوم است .راهزنان وهمچین یهودیان ومهرپرستان از این علامت استفاده می نمودند.

توجه داشته باشید که اگر چند مار بهم پیچیده باشند علامت وجود تله است و در این حالت رسیدن به دفینه کار

بسیار دشواری است.

 

 

 

 

 

 



:: برچسب‌ها: تفسیر نماد مار ,
:: بازدید از این مطلب : 3668
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید



:: برچسب‌ها: دفینه های اسلامی ,
:: بازدید از این مطلب : 3730
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید

انواع جوغن

در جایی دیگه تعدادی جوغن وجود داشته که از بزرگ به کوجیک ختم میشده اما در کنار کوجکترین جوغن باز یک جوغن بزرگ وجود داشته که دوستان وقتی ته ان رو  شکستند باز به هدف رسیدند نکته وتجربه دیگه که لازمه به اون اشاره کنم اینه که معمولا مکانها مهم  میتونه نقشه وکروکی محل رو در کنار خودش داشته باشه مثلا در جایی تعدادی  مربع، با فاصله 4/5متر دریک راستا وجود داشته. که تصاویر دوتا از مربع ها  را واسه شما گذاشته ام خوب این مربع ها در ابتدا کاملا پر از خاک بوذندو  فقط 5سانت از انها خالی بود وقتی ما شروع با خالی کردن این مربع ها نمودیم  در یکی از انها یک مهره ابی رنگ وجود داشت. که کل کروکی منطقه واتاقکها  ونوع بار وعمق بار رو مشخص کرده بود در یک مربع دیگه بازم مکمل همین مهره  وجود داشت ودر مربع بعدی مهره ای بود که اشاره به تله مکانیکی ان داشت من  وقتی عمق هدفها رو گرفتم 4/5متر بود البته جندین دستگاه مختلف اونجا جواب  داد،که من با کمی توجه متوجه شدم که فاصله هر مربع تا مربع بعدی 4/5متر  هستش یعنی عمق اهداف، با این ترفند،نشان داده شده بودپس اگر شماواقعا  توجهات لازم رو به نشانه ها بکنید متونید نکاتی مهم وکلیدی میشوید که واقعا برای شما میتونه مفید باشه
مورد بعدی از جوغنها اینه که بعضی از جوغنها واقعا فقط مربوط به دفینه  هستند که با کمی دقت وکنکاش میشه متوجه شد. من در اینجا تصویری رو براتون  گذاشته ام که میتونید متوجه نوع کاربردی ، این جوغنها شد همانطور که  میبینید این سنگ یک مقدار بزرگ هستش و از جایی دیگه اورده شده ودر شیب این  تپه گذاشته شده وزیر این سنگ رو برای مهار ان، سنگ جین کرده اند روی این  سنگ هم 3عدد جوغن وجود داره .یکی بزرگ در وسط ،یک متوسط سمت جنوب غرب ،ویک  کوجک سمت شمال شرق خوب تا اینجای کار باید متوجه بشید که معمولا بعضی  ازدفینه ها رو توی شیب تپه یا کوهها قرار میدن واینکه برای نصب جوغنها،که  مربوط به ارامگاهها هستند بیشتر از سنگهای ثابت استفاده میکنند .اما این  مورد کاملا به شما میگه که اینجا فقط دفینه وجود د اره ولی ما باید جطور  این 3عدد جوغن رو تفسیر کنیم به این صورت که جوغن بزرگ دروسط اشاره به همون دفینه داره ،جوغن متوسط که در سمت جنوب غرب بوده اشاره به مسیر هدف ،  وجوغن کوجک که در مسیرشمال شرق هستش اشاره به راه ورودی میکنه. که من دقیقا درسمت جوغن متوسط به فاصله تقریبا 3متری محل هدف رو نقطه کردم .اما میمونه راه ورودی که باید در مسیر جوغن کوجک باشه خلاصه من وقتی عمق هدف رو  گرفتم، 5متر نشون داده شده که اگر کمی دقت کنید میبینید عمق هدف بوسیله  تعداد سنگهای مهار، در زیر سنگ بزرگ نشون داده شده
[تصویر:  20481725445008103180.jpg]
[تصویر:  59781628216248755056.jpg]
[تصویر:  78601038184259632405.jpg]

برچسب‌ها: انواع جوغن


:: برچسب‌ها: شناخت معنی ومفوم جوغن بصورت تصویری ,
:: بازدید از این مطلب : 9936
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 15 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید

هلال ماه در گنج یابی(عکس)آموزشی!!

در هر حال علائم در گنج یابی نسبی است.ولی این موارد مورد کشف واقع شده و تجربی است.

هلال ماه و خورشید

هلال ماه و خورشید

هلال ماه و خورشید

هلال ماه و خورشید


برچسب‌ها: هلال ماه در گنج یابی


:: برچسب‌ها: هلال ماه در گنج یابی ,
:: بازدید از این مطلب : 5133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید
 
 
 
 

تومولوس مقبره شاهان

 

تومولوس: مزاری که برای پادشاه و خانواده پادشاه بوده و اتاقیست که اول بر روزی زمین یا کمی پایین تر از سطح زمین بنا می شود و سپس با توده ای از خاک و یا تپه ای که از سنگ تشکیل شده ، پوشیده می شود . این مزار ها از طرف معماران روز ساخته می شد .

نباید با نگاه به ظاهر بیرونی آن گول خورد ، زیرا معمولا معماری عظیمی را در درونشان حفاظت می کنند. پادشاه و یا افرادی که از خانواده پادشاه می مردند ، با اشیایی که استفاده می کردند و هدیه هایی که دریافت میکردند، در اتاقهایی ساروجی یا سنگی و یا چوبی ساخته میشد و به همراه جسد دفن می شدند .

بلندی تومولوس، و زیبایی معماری آن با توجه به ثروت و ارزش فرد مرده ، متغیر می باشد، آنها که ارتفاع بلندتری دارند، برای پادشاهان و حکام ثروتمندتری می باشد.

این بناها همیشه دارای ارتفاعاتی با ضرایب 9 ، مثل 9 ، 18 ، 27 ، 36 متر می باشند.

البته بايد در نظر داشت كه فرسايش و نيز گاهي اوقات سازه هايي كه در سالهاي پس از آن بر روي تپه ساخته مي شده است نيز مي تواند ارتفاع را تا دو متر بيشتر و يا كمتر بنمايد.

تومولوس ها تپه های ساختگی می باشند و علیرغم اینه شبیه به تپه های کوچک دست ساز می باشند ولی با توجه به ویژگی هایشان ، از تپه های کوچک دست ساز متمایز می باشند، مشخص ترین ویژگی آنها این است که به شکل قیف وارونه می باشند.

اگر از دور و نزدیک به تومولوس دقت شود، همیشه ساختگی بودنش کاملا مشخص می باشد. البته معماری درون و بیرون تومولوس ، با توجه به ارزش و قدرت فرد مرده و موقعیت جغرافیایی و آیین و رسوم اقوام مختلف، تغییر می کند و استاندارد مشخصی ندارد .

برای اینکه خاک نلغزد و باعث رانش نشود، در موضع پایین دیوارهایی وجود دارد که از سنگهای بزرگی تشکیل شده است.

در تومولوس ها علاوه بر اینکه بر جلوگیری از دستبرد تدابیری در نظر گرفته می شده است، در مکانی ساخته می گشت که از دور دست ها به وضوح دیده بشود.

تمام تومولوس ها آنطور که حدس زده می شود ، پر از طلاهای درخشان یا مومیایی و ... نمی باشند. در این گونه مزارها ، اشیایی وجود دارد که انسانهای مرده در طول حیاتشان صاحب آنها بوده اند و بدین ترتیب در بعضی از این مزارها اشیایی ناچیز و در بعضی از آنها بسیار زیاد و ارزشمند وجود دارد.

معمولا در تومولوس های متعلق به زنان، زیورآلات و آویزه های زیادی موجود است و در تومولوس هایی که متعلق به مردان می باشد، وسایل و ابزار جنگ و نبرد بیشتر به چشم می خورد.

ضمنا تومولوس ها جزو مناطق و محوطه های حفاظت شده تلقی می گردند و حفاری آنها با توجه به قوانین کشورمان ممنوع می باشد.

 

تومولوس مقبره شاهان



:: برچسب‌ها: کروکی وتعریف توملوس ,
:: بازدید از این مطلب : 4467
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 15 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید

اطاقک های خالی

هر گاه در هنگام حفاری، به یک یا چند اتاق خالی مواجه شدید، باید کاملا کف، سقف، دیوارها را کنترل نمایید و به دنبال یک نشانه و یا فضایی خالی در پشت آنها باشید، زیرا در صورتی که آثاری از تخریب و دست خوردگی در گذشته وجود نداشته باشد، در آنجا شما باید حتما راهی مسدود شده را پیدا کنید که مطمئنا به محل دفینه منتهی میگردد.

جهت درک آنچه منظور من می باشد بهتر است، به تصاویر ذیل نگاه کنید:

آموزش علمی گنج یابی

 

آموزش علمی گنج یابی

 

این مطلب رو دوباره برای دوستانی 

 

میگذارم که بدون علم به حفاری میروند

 

وانکار میکنندکه همچین اطاقکهایی و

 

مغبره هایی وجود داره خواهش میکنم

 

                       توجه بفرمایید باتشکر

 

 



:: برچسب‌ها: اطاقک های خالی ,
:: بازدید از این مطلب : 3407
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید

فرارسیدن بهار و نوروز 1394 را به تمام

 

پارسی زبانان سراسر جهان به ویژه

 

ایران را تبریک میگم  سال جدید سالی

 

باشه پربرکت  وسرافرازی برای شما

 

عزیزان وسروران گرامی

 

عید شما مبارک شاد وسرافراز باشید



:: بازدید از این مطلب : 2874
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 15 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید
 

قبور حفره‌ای با پوشش سنگی

 

 

 

 

این قبور همانند قبور حفره‌ای ساده با خاکبرداری از زمین شکل گرفته و دارای بافت معماری خاصی نیستند و اندازهٔ آنها هم به قامت انسان که دفن می‌شود، بستگی دارد . در اطراف این قبور و روی آنها تخته سنگهایی قرار می‌دادند و مرده را به صورت چمباتمه و از پهلو به طرف جهات اصلی می خوابانیده اند . آنان با این کار می خواستند آرامگاهی نظیر خانه‌های جهان زندگان به مردگان بدهند . گاهی هم دیواره‌ها و با کف قبر را سنگ فرش می‌کردند که نشانهٔ فرد از مقام در اجتماع ( در زمان حیاتش ) بوده است . گاهی هم از این قبور به عنوان قبرهای خانوادگی استفاده می‌کردند به این ترتیب که گاهی مرده اول را با لایه‌ای از خاک می پوشانیدند و مرده دوم را قرار می‌دادند و گاهی هم وسایل درون گور و استخوانهای مرده اول در گوشه‌ای از قبر جمع کرده و مرده دوم را قرار می‌دادند .



:: بازدید از این مطلب : 3144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 15 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید
گور دخمه خود یک مبحث بسیار  بزرگی است که میشود چندین کتاب در موردش نوشت.گور دخمه ها یادگار سلسله مادهاست و از آن موقع چنین رسمی برای تدفین وجود داشته است.اغلب گوردخمه ها دارای بار هستن و بارش به آسانی خارج میشود.اغلب بار در خود گور میباشد.در مواردی هم بوده که از دخمه راهی مخفی به اتاقکی ختم میشود که اموال آن شخص است که در گور دخمه دفن شده.گور دخمه ها اغلب در ارتفاعات قرار دارد به طوری که بدون طناب و آویزان شدن از پرتگاه راه دیگری برای ورود وجود ندارد.این رو همیشه به ذهن بسپارید که اطراف آن قلعه یا دژ هم وجود خواهد داشت.هیچگاه گور دخمه ها را تخریب یا منفجر نکنید و فقط کار خود رو انجام بدید .در گور دخمه ها از ساروج استفاده نشده است و تمام بنا از تراشیده شدن سنگ ساخته شده است.

 



:: بازدید از این مطلب : 3930
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 15 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید
 
من هر بار که میگم طلسم وجود خارجی ندارد دوستان مطالبی را ذکر میکنند انگار شک دارند به عقل و خرد خود.چند نفر طلسم آب را مطرح کرده بودند.دوستان طلسم وجود ندارد و فقط آدمهای کم سواد و نا آگاه باور میکنند.امروز یکی دیگر از شگردهای مخفی کردن دفینه را به شما میگویم.اگر جایی را میخاستید حفاری کنید و دستگاه بار را نشاند داد و به آب برخورد کردید فکر نکنید که با آوردن یک شیاد یا درویش آب فروکش می کند.با این کار فقط مکان را به درویش یا همون شیاد لو دادید.فقط یه تله ساده هستش که شما به آب برخورد میکنید.در تله آب سفره آب زیرزمینی را از روی بار عبور میدادند.

در  یک سراشیبی زمین که سفره آب زیرزمینی بالاست به طوری که اگر چاهی حفر شود عمق رسیدن به آب تقریبا دو تا سه متر است گودال بزرگی به قطر تقریبا بیست متر و عمق تقریبی 6 مترحفر میکردند و آب را از سراشیبی زمین به بیرون راهنمایی میکردند.وسط گودال اتاقکی حفر میکردند و توسط یک تونل به یک مکان در  حدود صد متری راهی ایجاد میکردند.تمام مسیر از ساروج است.راه آبی که از سراشیبی به بیرون میرفت را می بستند و آب روی اتاقک قرار می گرفت و روی اتاق را سنگچین میکنند تا آب در حرکت باشد و روی سنگچین خاک میریزند.پس تنها راه ورودی به اتاقک تونل میباشد.گاهی هم اتفاق افتاده که تونل ساخته نشده و بار در یک اتاقک در وسط آب قرار گرفته و تنها راه نفوذ به اتاقک حفر چند چاه در پایین سراشیبی و خروج آب سطحی میباشد.پس حالا فهمیدید که طلسم چیه و چطور ساخته میشه؟طلسم ساخته ذهن یک مشت آدم دزد و شیاد و همین دراویش هستند که همیشه دنبال کلاهبرداری هستن.این نوع مخفی کردن دفینه واقعا یک هنر است که فقط میشه در ایران زمین دید.درود بی پایان بر اجدادمان.

به یزدان که گر ما خرد داشتیم                کجا این سرانجام بد داشتی


:: بازدید از این مطلب : 3325
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 15 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید
 

 

باستان شناس‌ها معتقدند که در عصر آهن تغییرات عمده‌ای در شیوهٔ تدفین بوجود آمده و بر خلاف سابق که مردگان در درون منازل دفن می‌شوند ، در این عصر به محوطه‌هایی به نام قبرستان منتقل شده اند . تغییر وضعیت در تدفین با ورود اقوام مهاجر و نفوذ فرهنگ مهاجمین در فرهنگ اقوام بومی تأثیر عمیقی داشته است . تجوه تدفین مردگان در اکثر نقاط فلات ایران به سه نوع است :
  1. قبور حفره ای
  2. قبور خمره ای باستان شناس‌ها معتقدند که در عصر آهن تغییرات عمده‌ای در شیوهٔ تدفین بوجود آمده و بر خلاف سابق که مردگان در درون منازل دفن می‌شوند ، در این عصر به محوطه‌هایی به نام قبرستان منتقل شده اند . تغییر وضعیت در تدفین با ورود اقوام مهاجر و نفوذ فرهنگ مهاجمین در فرهنگ اقوام بومی تأثیر عمیقی داشته است . تجوه تدفین مردگان در اکثر نقاط فلات ایران به سه نوع است :
    1. قبور حفره ای
    2. قبور خمره ای
    3. قبور حفره‌ای با پوشش سنگی

     

    قبور حفره‌ای ساده

    این نوع قبور به طرز خیلی ساده در داخل خاک کنده شده ، دفن شده که دارای هیچگونه بافت معماری خاصی نیستند و فقط با خاکبرداری از زمین به شکل قبر در آمده اند . در این نوع قبور نخست حفره‌ای را که کمی بیش از طول و عرض بدن انسان بوده می‌کندند و مرده را داخل حفرهٔ کنده شده قرار می‌دادند و روی آن را با تیرهای چوبی ، شاخ و برگ درختان پوشانیده و سپس روی آن را خاک می ریختند . معمولاً خاک دستی ( خاک نوبت دوم ) را خاک رس بسیار نرم که با خاک زمین‌های اطراف قبر تفاوتی اساسی دارد ، تشکیل می‌دهد . دربارهٔ جنسیت افراد به خاک سپرده شده در این قبور می‌توان اظهار داشت که در این قبور جنسیت‌های مختلف اعم از زن ، مرد و کودک دفن شده اند . مردگان را در این قبور گاهی به پهلوی راست و گاهی به پهلوی چپ و گاهی به صورت چمباتمه خوابانیده اند . در تپه حصار مردگان را در یک یا چند لباس پیچانیده اند که این از بقایای پارچه‌ها در قبرستان این تپه مشهود است . وجود قبرهای زیاد در تپه شمالی حصار نشان می‌دهد که بیشتر مردم برای دفن اجساد ، مرده‌ها را در محلی خاص دفن می‌کردند .

    قبور خمره‌ای

    در این نوع قبور ، مردگان را در خمره‌هایی قرار می‌دادند . بیشتر محققین معتقدند که نوع تدفین ارتباط نزدیکی با وضعیت جنین در داخل رحم مادر دارد ؛ یعنی همان طور که انسان در رحم مادر قرار گرفته ، پس از مرگ نیز به همان حالت به خاک سپرده می‌شود . این نوع تدفین گویای فلسفه ی مرگ و زندگی است ؛ تولدی نو ، بدین معنی که همین جسم با این اعتقاد زندگی جدید را شروع کرده است و حیات دوباره در جهان دیگر خواهد داشت . به همین منظور ابزارکاری که او به طور کلی که به هنگام حیات با آنها سروکار داشته ، با او در درون قبر نهاده شده است .

    قبور حفره‌ای با پوشش سنگی

    این قبور همانند قبور حفره‌ای ساده با خاکبرداری از زمین شکل گرفته و دارای بافت معماری خاصی نیستند و اندازهٔ آنها هم به قامت انسان که دفن می‌شود ، بستگی دارد . در اطراف این قبور و روی آنها تخته سنگهایی قرار می‌دادند و مرده را به صورت چمباتمه و از پهلو به طرف جهات اصلی می خوابانیده اند . آنان با این کار می خواستند آرامگاهی نظیر خانه‌های جهان زندگان به مردگان بدهند . گاهی هم دیواره‌ها و با کف قبر را سنگ فرش می‌کردند که نشانهٔ فرد از مقام در اجتماع ( در زمان حیاتش ) بوده است . گاهی هم از این قبور به عنوان قبرهای خانوادگی استفاده می‌کردند به این ترتیب که گاهی مرده اول را با لایه‌ای از خاک می پوشانیدند و مرده دوم را قرار می‌دادند و گاهی هم وسایل درون گور و استخوانهای مرده اول در گوشه‌ای از قبر جمع کرده و مرده دوم را قرار می‌دادند .

    عقاید و آئین تدفین

    ساکنان فلات ایران در دوران بسیار کهن عقیده داشتند که انسان پس از مرگ در دنیای دیگر به زندگی خود ادامه می‌دهد . از این رو مقداری غذا در ظرف‌های سفالین بالای سر و پای مردگان با ابزار و اثاثیه و اسلحه و سایر لوازمی که وی در طول زندگی به آنها نیاز دارد ، را همراه او دفن می‌کردند . البته این عمل در اقوام مختلف دارای شدت و ضعف بوده است . جالب توجه است گور دختری در تپه حصار که در این قبر علاوه بر انواع جواهرات و اسباب بازی زمان کودکی ، مقداری ظرف و اثاثیه که در زمان بزرگی دختر و شوهر داریش لازم می‌شده ، با او دفن کرده اند . از این موضوع می‌توان نتیجه گرفت که در آن زمان مردم معتقد بودند که دختر پس از مرگ ، در عالم دیگر به حد بلوغ می‌رسد و احتیاج به وسایل دیگری غیر از اسباب‌های زمان کودکی دارد .

    تدفین مردگان در طبقه اول تپه حصار

    تقریباً در تمام قبرها پاهای مردگان خم و یکی از دستها به طرف دهان آورده شده ، از این رو معلوم می‌شود عقیدهٔ این مردم چنین بوده که انسان پس از مرگ از بین نرفته و همچنین قرار دادن ظروف ، اغذیه و جواهرات اشاره‌ای به زندگی ماوراء زمینی باشد . در طبقه اول تپه حصار ، مردگان را به سمت مشرق ، جایی که خورشید طلوع می‌کند ، دفن می‌کردند . این نشانگر این است که خورشید و آفتاب مورد توجه آنان بوده است . اما صورت مردگان به یک طرف نبوده ، به نظر می‌آید که در هر زمانی از روز که می خواستند مرده را دفن کنند ، بدنش را به سمت مشرق و صورتش را به سمت جایی که افتاب در آن لحظه آنجا بوده است ، قرار می‌دادند . به طور کلی مردگان را به سه شکل دفن می‌کردند :

    1. دفن مردگان به پهلوی چپ : این روش تدفین که تقریباً نیمی از تدفین را در فلات مرکزی به خود اختصاص داده است ، شامل سه حالت « خم شده » ، « جمع شده » و « چمباتمه » است . در حالت « خم شده » ، تنها دستان مرده ( گاهی یک دست ) را به طرف دهان و سر او قرار داده و او را دفن می‌کنند . در نوع دیگر یعنی در حالت « جمع شده » ، همچنان که دستان به طرف دهان و سر جمع شده اند ، زانوهایشان هم کمی خم شده اند . اما در حالت « چمباتمه » که به « جمع شده کامل » و « تدفین جنینی » هم معروف است ، دستها و پاها کاملاً جمع شده اند ، درست همانند جنینی در رحم مادر ( دربارهٔ علت آن در گذشته بحث شد ) ، به همین دلیل هم به تدفین جنینی معروف گشته است . باید دقت داشت که این نوع تدفین تنها در قبور خمره‌ای رسم نیست و گاهی در قبور حفره‌ای هم دیده شده است .

    2. دفن مردگان به پهلوی راست : این نوع تدفین که خیلی کم در فلات مرکزی ایران رایج بوده است ، بیشتر در تپه حصار مشاهده شده است . در این نوع تدفین حالت دستها معیار خاصی ندارند ، گاهی بروی شکم ، نزدیک زانوها و گاهی به سمت کوزه‌ها و ظرف‌های دفن شده همراه گور دیده شده است . هنوز اطلاعات دقیقی از علت تمایز این دو نوع تدفین که نوع دوم بیشتر در حصار و در جاهای دیگر کمتر دیده شده ، منتشر نشده است .

    3. دفن مردگان به حالت طاقباز : در این نوع تدفین که به ندرت و حتی کمتر از نوع دوم در فلات مرکزی مشاهده شده ، تقریباً بر سه نوع است : طاقباز با پاهای جمع شده به حالت چمباتمه ، طاقباز با پاهای به حالت نشسته و طاقباز با پاهای روی هم انداخته شده ، تنها چند نمونهٔ انگشت شمار از این نوع تدفین گزارش شده که ان هم در تپه حصار دامغان می‌باشد . ما در اینجا به بعضی از خصوصیات اولین قبر اشاره می کنیم . در اولین نمونه مرده به پشت یا طاقباز دفن شده است ، دستها روی سینه و پاها روی هم افتاده است که متعلق به یک مرد بالغ است . در بعضی از این موارد یافت شده هم یکی از دستها زیر چانه قرار داشته است

  3. قبور حفره‌ای با پوشش سنگی


:: بازدید از این مطلب : 3227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 15 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید
 

قبور حفره‌ای با پوشش سنگی

 

 

 

 

این قبور همانند قبور حفره‌ای ساده با خاکبرداری از زمین شکل گرفته و دارای بافت معماری خاصی نیستند و اندازهٔ آنها هم به قامت انسان که دفن می‌شود، بستگی دارد . در اطراف این قبور و روی آنها تخته سنگهایی قرار می‌دادند و مرده را به صورت چمباتمه و از پهلو به طرف جهات اصلی می خوابانیده اند . آنان با این کار می خواستند آرامگاهی نظیر خانه‌های جهان زندگان به مردگان بدهند . گاهی هم دیواره‌ها و با کف قبر را سنگ فرش می‌کردند که نشانهٔ فرد از مقام در اجتماع ( در زمان حیاتش ) بوده است . گاهی هم از این قبور به عنوان قبرهای خانوادگی استفاده می‌کردند به این ترتیب که گاهی مرده اول را با لایه‌ای از خاک می پوشانیدند و مرده دوم را قرار می‌دادند و گاهی هم وسایل درون گور و استخوانهای مرده اول در گوشه‌ای از قبر جمع کرده و مرده دوم را قرار می‌دادند .



:: بازدید از این مطلب : 2986
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 15 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید

علامت صلیب در حفاری

 

 

 

 

بیشتر ما این علامت را درقبرستان مسیحیان میبینیم .میگویندکه در دوران مسیحیت این علامت استفاده شده حدود2000 سال پیش اما گاهاجاهایی را ما میبینیم که تا 3000 سال قدمت دارند و علامتی بشکل+ مشاهدهمیشود واین یعنی ... اما در مکانهای پربار هم این علامت به کار برده شده. در تفسیر این علامت خیلی باید دقت کرد < چون مهم این است تشخیص دهیم این علامت به مال تعلق دارد یا نشان سنگ مزاراست> گاهی به معنی اشاره به جای دیگر است: یعنی هر 4 ساق صلیب را اندازه بگیر هر کدام که بزرگتر بود به آن طرف برو. گاهی آن ساق که کوچکتر است مسیر را نشان میدهد. اگر هر 4 ساق هم اندازه بود به همانجا اشاره دارد. خیلی باید دقت کرد . باید یک کارشناس حتما در کنارتان باشد. صلیبها به شکلهای خیلی متنوعی طراحی شده اند. در آذربایجان این صلیبها از دوران بیزانس به یادگار مانده اند. صلیبها گاهی درکنارشان علامت دومی هم دارند مثل یک+ یا o که به مامقیاس میدهند. به سر خاچ باید دقت کنید که بسته باشد. اگه خاچ ما تکی بود درست است 1-3-5-7-11بهدنبال مزار باشید.



:: بازدید از این مطلب : 3268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 15 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید
سنگهای تراشیده یا اسکنه :  

 

 

                                  سوراخهای کوچک   و به ترتیبی که تعداد مشخصی دارند و با اسکنه اعمال شده اند . اگر درتخته سنگ یا در سنگ روی زمین یا چشمه ، یافت شوند ، این معنا را می دهند: یک نوع سیستم شمارش می باشد . هر سوراخ به معنای یک قدم می باشد .در جهت غرب باید قدم گذاشته و یک تخته سنگ متفاوتی پیدا کرد . نباید فراموش کرد که نشانه های دفینه تنها نمی باشند و حتما باید به دنبال نشانه دوم و یا سوم بود . و یا در منطقه قبرستان وجود داشته و باید بصورت کامل جستجو انجام شود . ولی به یک نکته باید دقت کرد که ممکن است مزارها به شکل ردیفی و به صورت منظم چیده شده باشند. سنگ های اسکنه خورده : اینگونه اشکال را باید به دو شکل بررسی کرد . راه حلی برای سنگ هایی که دفینه یاب را گمراه کرده و به تلاش می اندازد: در عکس بالا نشان می دهد که مزارهایی در اطراف وجود دارند. این ها مزار می باشند . مزارها ، به شکل برآمدگی و حلقه کوچک و بی نظم می باشند. هر حفره نشان یک قبر می باشد. 



:: بازدید از این مطلب : 5742
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 15 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید

 

این هم تعریفی از نماد اسب جهت راهنمایی اقا رضا ایلام



:: بازدید از این مطلب : 3411
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 15 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید

علامت صلیب در حفاری

 

 

 

 

بیشتر ما این علامت را درقبرستان مسیحیان میبینیم .میگویندکه در دوران مسیحیت این علامت استفاده شده حدود2000 سال پیش اما گاهاجاهایی را ما میبینیم که تا 3000 سال قدمت دارند و علامتی بشکل+ مشاهدهمیشود واین یعنی ... اما در مکانهای پربار هم این علامت به کار برده شده. در تفسیر این علامت خیلی باید دقت کرد < چون مهم این است تشخیص دهیم این علامت به مال تعلق دارد یا نشان سنگ مزاراست> گاهی به معنی اشاره به جای دیگر است: یعنی هر 4 ساق صلیب را اندازه بگیر هر کدام که بزرگتر بود به آن طرف برو. گاهی آن ساق که کوچکتر است مسیر را نشان میدهد. اگر هر 4 ساق هم اندازه بود به همانجا اشاره دارد. خیلی باید دقت کرد . باید یک کارشناس حتما در کنارتان باشد. صلیبها به شکلهای خیلی متنوعی طراحی شده اند. در آذربایجان این صلیبها از دوران بیزانس به یادگار مانده اند. صلیبها گاهی درکنارشان علامت دومی هم دارند مثل یک+ یا o که به مامقیاس میدهند. به سر خاچ باید دقت کنید که بسته باشد. اگه خاچ ما تکی بود درست است 1-3-5-7-11بهدنبال مزار باشید.



:: بازدید از این مطلب : 2948
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 14 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید
 

 

 

علامت نعل اسب نماد خوش اقبالی و در گنج یابی نماد گنج و دفینه است.باید توجه داشت که عمق کنده کاری حداقل یک سانتیمتر باشد.طرف باز نعل اسب را بین یک تا دو زرع بکاوید.بار خوبی وجود خواهد داشت.احتمال این که به تخته سنگ یا ساروج نازک برخورد کنید بسیار زیاد است.از افسانه سازي كاملا بپرهيزيد.بار اين علامت بيشتر مواقع سكه بوده است.البته باید جای میخ کوبی داشته باشد وگرنه علامت امگا ست وتعریف دیگری دارد


:: بازدید از این مطلب : 5670
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 14 خرداد 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سعید
دفینه



:: بازدید از این مطلب : 3418
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 14 خرداد 1394 | نظرات ()